نمایندگان روابط عمومی بانک در استان‌ها تحول آفرین خواهند شد بانک و بیمه

نمایندگان روابط عمومی بانک در استان‌ها تحول آفرین خواهند شد

  بزرگنمایی:

مراسم اختتامیه دوره آموزشی کوتاه‌مدت سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی با حضور شخصیت‌هایی همچون مدیرعامل بانک، سرپرست روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای برگزار شد.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دوره آموزشی سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی که با برگزاری 5 کارگاه آموزشی و بازدید از خبرگزاری ایبِنا همراه بود، به پایان رسید.
آموزش مهارت‌های اصلی مورد نیاز نمایندگان روابط عمومی استان‌ها
در مراسم اختتامیه این دوره دو روزه، دکتر «روح الله قاسمیان»، رئیس اداره کل روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره ضرورت برگزاری این دوره گفت: پیش از این فعالیت‌های مناسبی در روابط عمومی بانک صورت گرفته بود؛ اما به منظور تقویت آن و همچنین راه‌اندازی صفحات استانی روی وب‌سایت بانک، نیاز بود دانش همکاران ارتقا یابد.
قاسمیان افزود: این دوره با حضور استادان مطرح کشور برگزار شد و مهارت‌های اصلی مورد نیاز نمایندگان روابط عمومی در استان‌ها آموزش داده شد. به همه همکاران گواهینامه رسمی این دوره آموزشی ارائه می‌شود و بخش آموزش بانک نیز به زودی آزمونی برای همکاران برگزار می‌کند تا در صورت قبولی، در سوابق کاری آن‌ها نیز ثبت شود.
 
رئیس اداره کل روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی، نماد و نمونه‌ای از اهمیت این موضوع و محوری مهم برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران محسوب می‌شود.
مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خطاب به نمایندگان روابط عمومی بانک در استان‌ها گفت: هر اندازه ماهیت رسانه‌ها و مناسبات رسانه‌ای در عصر کنونی پیچیده‌تر می‌شود؛ وظایف و مسئولیت‌های روابط عمومی‌ها نیز سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، روابط عمومی‌ها زحمت مضاعفی دارند. شما مسئولان روابط عمومی از یک سو باید اقدامات اقناعی لازم را جهت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در میان مخاطبان استانی خود صورت دهید و از سوی دیگر به رصد و مواجهه با فرصت‌ها و تهدیدات موجود در فضای رسانه‌ای بپردازید.
وی تأکید کرد: «رصد آگاهانه» مهم‌ترین رکن جهاد تبیین در عرصه رسانه و روابط عمومی محسوب می‌شود. یک روابط عمومی خلاق باید تصویر واقعی، عمیق و جامعی از منظومه رسانه‌ای کشور ترسیم کند و بر مبنای آن، اقدامات لازم و عملیاتی را صورت دهد.
ضرورت بهبود اطلاع‌رسانی در حوزه بانکی
 
دکتر «محمد اسکندری»، مدیرعامل مؤسسه ایماپژوه اندیشه ورز نیز سخنران دیگر مراسم اختتامیه بود. وی در نقل قولی قریب به مضمون از مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، گفت: متأسفانه بخشی از فضای رسانه‌ای کشور را به علت برخی اهمال‌کاری‌ها از دست داده‌ایم.
اسکندری گفت: شاهدیم که برخی از خدمات بانک‌های کشور بی‌دلیل مورد خدشه قرار می‌گیرد و لازم است در حوزه اطلاع‌رسانی خدمات بانکی بیش از پیش تلاش شود.
وی خاطرنشان کرد: مؤسسه ایماپژوه اندیشه ورز در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فعالیت می‌کند و خرسندیم که یک همکاری عالی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را تجربه کردیم.
آینده بانکداری در گرو رفتن به سوی مشتری است
 
دکتر «سید مرتضی موسویان» مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران نیز با اشاره به تغییر برخی پارادایم‌ها و روش‌ها در عرصه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، گفت: 5 فراروند دست به دست هم می‌دهند تا یک انقلاب فراتحولی را رقم بزنند.
وی این 5 فراروند را این‌گونه برشمرد: شبکه و زیرساخت، قدرت پردازش، شبیه‌سازی محیط، هوش مصنوعی و شبیه‌سازی 5 حس انسان.
موسویان درباره تغییرات در حوزه خدمت‌رسانی بانک‌ها نیز خاطرنشان کرد: در آینده مشتری برای دریافت خدمت به سراغ بانک نمی‌آید و بانک باید به سراغ مشتری برود. در نتیجه باید برای این دوره زیرساخت‌های لازم آماده شود.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک نهاد فرهنگ‌ساز است
 
«مهدی محمدی»، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که دیگر سخنران این مراسم بود، گفت: تا پیش از این فعالیت‌ها در حوزه روابط عمومی وزارت اقتصاد و سازمان‌های اقتصادی مبتنی بر قواعد اقتصادی بود و ما در این حوزه یک خلأ ارتباطی داشتیم.
وی ادامه داد: باید به‌صورت مستمر فعالیت کنیم و مداومت داشته باشیم تا در آینده بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. خوشبختانه در دولت جدید، حوزه افکار عمومی در کانون توجه است.
محمدی تأکید کرد: باید روابط عمومی را از منظر مهارتی نگریست و آگاه بود که روابط عمومی یک شغل نیست.
وی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک نهاد فرهنگ‌ساز است و این بانک جزو سازمان‌هایی است که از پیوست فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.
عقد قرض‌الحسنه قابلیت گسترده‌ای دارد
 
«حسن تلیکانی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شاخص‌های عملکردی درخشانی دارد و لازم است همکاران مهارت‌های خود را در شأن بانک ارتقا دهند.
وی افزود: قرض‌الحسنه یک عقد است؛ اما چندین طرح در چارچوب این عقد پیاده‌سازی شده است.
تلیکانی گفت: روابط عمومی بانک باید بیش از سایر بخش‌های بانک تلاش کند. زیرا اکنون کشور در جنگ اقتصادی است و تبلیغات نقش مهمی دارد که این کار وظیفه روابط عمومی است.
حمایت نهادهای حاکمیتی از بانک‌های قرض‌الحسنه
 
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز با اشاره به اثربخشی عقد قرض‌الحسنه و ظرفیت بالای آن، گفت: خوشبختانه نهادهای حاکمیتی جایگاه بانک‌های قرض‌الحسنه را متوجه شده‌اند و در حال حمایت از این دو بانک هستند. البته عملکرد موفق 2 بانک قرض‌الحسنه نیز موجب چنین چنین حمایتی شده که این موضوع باعث افتخار است.
شمسی‌نژاد گفت: 2 هفته پیش پس از 13 سال بانک‌های قرض‌الحسنه مجوز شورای فقهی بانک مرکزی را برای ورود به بازار بین بانکی دریافت کردند و اکنون منتظر مجوز نهایی هستیم که از سوی بانک مرکزی صادر شود.
وی اظهار کرد: تحول سرلوحه کار ما بوده و ادارات مختلف بانک برای سال آتی برنامه‌ریزی‌های خود را برای ایجاد تحول انجام داده‌اند. تحول، منتج به تعدیل نیروی انسانی نخواهد شد؛ زیرا اگر این‌گونه بود نرخ بیکاری در ژاپن بسیار بالا بود.
برگزاری دوره آموزشی روابط عمومی ضرورت داشت
 
شمسی‌نژاد افزود: از دکتر قاسمیان و تیمشان تشکر می‌کنم که این دوره ضروری را برگزار کردند. هنوز برخی از مجموعه‌ها اطلاع دقیقی از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ندارند و تصورشان از این بانک در سطح صندوق است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: باید در حوزه اطلاع‌رسانی بیش از پیش فعالیت کنیم. دیگر دوره مذاکره حضوری به سر آمده و باید تبلیغات را بیشتر در فضای مجازی متمرکز کنیم.
وی به نمایندگان روابط عمومی بانک در استان‌ها تأکید کرد: حتماً در تولید محتوای خود، قرض‌الحسنه بودن بانک را مد نظر قرار داشته باشید.
در پایان مراسم نیز گواهینامه رسمی این دوره آموزشی به نمایندگان روابط عمومی بانک در استان‌ها اعطا شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشانی جدید پایگاه خبری «خریدار آنلاین»

بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان بیمه تجارت‌نو گارانتی مطمئن برای ساختمان

افزایش ساعت کاری شعبه‌های بانک دی در روزهای پایانی سال 1400

افزایش سقف دوره بازپرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری پست بانک ایران به 60 ماه

نمایندگان روابط عمومی بانک در استان‌ها تحول آفرین خواهند شد

پرداخت 419 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج بانک کارآفرین

مطالبات بیشتر از سقف شعبه پیگیری می شود

توسعه و بهبود کیفیت خدمات نوین

ویژگی شاخص بانک سینا خوش نامی و مشتری مداری است

گهرزمین نمونه موفق در زمینه مسوولیت های اجتماعی

سرمایه چادرملو بیش از 2 برابر شد

فولاد خراسان میزبان بازرگانان تاجیکستان و آسیای میانه

در زمینه اکتشافات معدنی بسیار عقب مانده ایم

همکاری ایرانسل و شرکت فولاد کاوه در اجرای پروژۀ تحول دیجیتال

نخستین جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

طراحی و رونمایی از کیوسک خدمات مالی در شرکت تندرنور

آغاز ساخت چهل و یکمین مدرسه بانک اقتصاد نوین

با استمرار ارائه انواع خدمات نوآورانه؛ پرداخت 170 هزار انواع وام در 670 روز

حضورتیم تکواندو بانوان بیمه تجارت‌نو در جام باشگاه‌های آسیا

بیمه سرمد در طرح پتروصاد، خدمات متمایزی برای پوشش ریسک پتروشیمی‌ها ارائه می‌کند

کارنامه درخشان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات بدون ضامن

حضور محسن رضایی در غرفه بانک کارآفرین

با همت بانک پاسارگاد، پلدختر صاحب یک مدرسه جدید شد

پرداخت 46٠ فقره تسهیلات خُرد آسان در بانک دی

لزوم توجه و حمایت از هلدینگ‌های بزرگ

ضرورت جدیت بیشتر برای جذب منابع و پیگیری وصول مطالبات

کسب مدال ملی جشنواره مردم‌داری ایران توسط رئیس اداره‌کل روابط‌عمومی بانک سپه

آغاز فعالیت بانک سپه با برنامه تحول راهبردی از سال 1401

افتتاح مدرسه 9 کلاسه شهدای بانک ملی ایران در گواور گیلانغرب

اتصال بانک ملی ایران به سامانه تسویه الکترونیکی بانکی بورس کالا

9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به فعالان فناوری اطلاعات و استارتاپ ها تخصیص یافت

بازدید سرپرست بیمه سینا از روند بازسازی ساختمان وزرا

نشست هماهنگی معاونت فروش با شعب سراسر کشور برگزار شد

لزوم ثبات‌بخشی و تلاش مضاعف برای توسعه فعالیت‌ها

پرداخت خسارت بیش از 24 میلیارد ریالی توسط بیمه حافظ

طراحی و رونمایی از کیوسک خدمات مالی در شرکت تندرنور

کسب جایزه چهار ستاره تعالی سازمانی توسط بیمه دی

بیمه سرمد، مجوز افزایش سرمایه گرفت

سرمایه بیمه پارسیان افزایش یافت

کارنامه موفق شرکت‌های بیمه‌ای در پوشش ریسک‌های صنعت پتروشیمی

بازدید میدانی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از حسن اجرای طرح تسهیلات بدون ضامن

حضور موثر بانک کارآفرین در نمایشگاه پتروشیمی کیش

حضور فعال بانک تجارت در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

گردهمایی روسای برتر شعب بانک ایران زمین

توسعه فعالیت های بانک ملی ایران در حوزه فناوری های مالی

نرخ کارمزد خدمات بانکی منطقی نیست

بازدید مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از بانک کارآفرین

نمایش دستاوردها و توانمندی های بانک پارسیان در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

بازدید مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از غرفه بانک پارسیان

بانک رفاه کارگران حائز رتبه دوم کشوری در پرداخت تسهیلات بدون ضامن