رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری اعلام کرد:

اعتمادسازی و شفافیت دستاورد ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو در پلتفرم‌ها صنعت

اعتمادسازی و شفافیت دستاورد ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو در پلتفرم‌ها

  بزرگنمایی:

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو پرداخت و تاکید کرد که قابلیتهای جدید سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو اعتمادسازی و شفافیت بیشتری را برای کاربران ایجاد نموده است.
به گزارش خریدار به نقل از شاتا، علی رهبری در این نشست با معرفی سابقه‌ای از ساماندهی پلتفرم‌های الکترونیکی، گفت: روزانه بیش از 60 هزار آگهی در سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو منتشر می‌شود که یکی از دلایل مطرح شده برای افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در سال 98 وجود آگهی های غیر واقعی با قیمت بالا بوده است.

ارایه امتا به عنوان زیرساخت لایه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی
وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی لازم در این حوزه انجام شد، تصریح کرد: این روند آسیب شناسی منجر به ارایه سامانه امتا در مرداد 1398 به عنوان زیرساخت احراز هویت و صلاحیت کسب و کارها در لایحه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی شد.
رویکرد هوشمندانه حاکمیت و حرکت بسمت سیاستگذاری نرم
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه در این حوزه سکو ها نیز اقداماتی برای اطمینان بخشی هر چه بیشتر انجام دادند که رصد قیمت‌کف بازار از جمله آنها بوده است، ادامه داد: مجموعه این روند به سمتی رفت که حاکمیت رویکرد هوشمندانه در دست گرفت و به سمت سیاست گذاری نرم پیش رفت.
رهبری در ادامه تصریح کرد: در راستای سیاست هوشمندانه و نرم حاکمیتی، احرازها در پلتفرم‌ها به جای اینکه اجباری باشد در قالب سرویس ارزش افزوده و (در صورت تمایل آگهی کننده) استفاده و ارایه می شود و وب‌سرویس هایی که قبلا در اختیار حاکمیت بود به سکوها داده شد.
وی همچنین گفت: در این راستا امکان احراز هویت کاربر، امکان احراز صلاحیت کسب و کار آگهی دهنده، امکان احراز وجود خودرو آگهی از ابزارهای ساماندهی سکوهای درج آگهی بوده است.

ارایه نشان مجزا (Badge) برای هر یک از احرازها در سکوهای آگهی
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اضافه کرد: هر یک از این احرازها نشان مجزا (Badge) دارند و مجموعه تعداد آگهی های منتشر شده آگهی دهنده نیز نمایش داده می‌شود که این روش با جزئیات دقیق به سازمان حمایت اعلام شده است.

اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنها
رهبری در ادامه با بیان اینکه اطمینان مصرف‌کننده باعث ارتقاء مراجعه به کسب و کارها می شود، گفت: یکی از زیرساخت های توسعه، اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنهاست.

امکان استعلام سوابق خسارت خودرو از بیمه در سکوهای آگهی الکترونیکی
وی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم که وب سرویس های بیشتری را از حاکمیت به سکو‎های آگهی الکترونیکی ارائه دهیم تا مصرف کننده نهایی به اطمینان و شفافیت کامل برسد، ادامه داد: در گام بعدی برای ارائه وب سرویس های بیشتر یکی از وب سرویس های ارائه شده استعلام سوابق خسارت خودرو از بیمه بوده است که پلتفرمهای دیوار، شیپور و باما به تازگی در یکماه اخیر از آن استفاده می کنند.

رسانه‌ها امکانات جدید پلتفرم‌ها را به مردم و خریداران اطلاع رسانی کنند
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نیز فرهنگ سازی های لازم و اطلاع رسانی ها را برای مخاطبین، مردم و خریداران انجام بدهند، گفت: سرویس‌های ارائه خدمات پس از فروش هم می‌توانند سوابق خود را به اطلاعات کسب و کارها و پلتفرم‌ها برای آگهی ها اضافه کنند و گام‌های بعدی در این حوزه را انجام دهند.
رهبری در پایان گفت: با ساماندهی انجام گرفته، شائبه ای که آگهی‌های صوری سبب افزایش قیمت خودرو می‌شود برچیده خواهد شد و این گام آغازین برای اطمینان بخشی به بازار است.
تقدیر از سه پلتفرم آگهی الکترونیکی توسط قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی
در این نشست با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از مدیران پلتفرم‌های دیوار، شیپور و با ما به سبب تلاش مجدانه برای اجرای دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو در پلتفرم‌های خود، تقدیر و تشکر گردید.
این نشست با حضور نمایندگانی از بیمه مرکزی، سازمان نظام صنفی رایانه ای، شورای اجرایی فناوری و نمایندگان پلتفرم‌های آگهی الکترونیکی برگزار شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشانی جدید پایگاه خبری «خریدار آنلاین»

بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان بیمه تجارت‌نو گارانتی مطمئن برای ساختمان

افزایش ساعت کاری شعبه‌های بانک دی در روزهای پایانی سال 1400

افزایش سقف دوره بازپرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری پست بانک ایران به 60 ماه

نمایندگان روابط عمومی بانک در استان‌ها تحول آفرین خواهند شد

پرداخت 419 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج بانک کارآفرین

مطالبات بیشتر از سقف شعبه پیگیری می شود

توسعه و بهبود کیفیت خدمات نوین

ویژگی شاخص بانک سینا خوش نامی و مشتری مداری است

گهرزمین نمونه موفق در زمینه مسوولیت های اجتماعی

سرمایه چادرملو بیش از 2 برابر شد

فولاد خراسان میزبان بازرگانان تاجیکستان و آسیای میانه

در زمینه اکتشافات معدنی بسیار عقب مانده ایم

همکاری ایرانسل و شرکت فولاد کاوه در اجرای پروژۀ تحول دیجیتال

نخستین جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

طراحی و رونمایی از کیوسک خدمات مالی در شرکت تندرنور

آغاز ساخت چهل و یکمین مدرسه بانک اقتصاد نوین

با استمرار ارائه انواع خدمات نوآورانه؛ پرداخت 170 هزار انواع وام در 670 روز

حضورتیم تکواندو بانوان بیمه تجارت‌نو در جام باشگاه‌های آسیا

بیمه سرمد در طرح پتروصاد، خدمات متمایزی برای پوشش ریسک پتروشیمی‌ها ارائه می‌کند

کارنامه درخشان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات بدون ضامن

حضور محسن رضایی در غرفه بانک کارآفرین

با همت بانک پاسارگاد، پلدختر صاحب یک مدرسه جدید شد

پرداخت 46٠ فقره تسهیلات خُرد آسان در بانک دی

لزوم توجه و حمایت از هلدینگ‌های بزرگ

ضرورت جدیت بیشتر برای جذب منابع و پیگیری وصول مطالبات

کسب مدال ملی جشنواره مردم‌داری ایران توسط رئیس اداره‌کل روابط‌عمومی بانک سپه

آغاز فعالیت بانک سپه با برنامه تحول راهبردی از سال 1401

افتتاح مدرسه 9 کلاسه شهدای بانک ملی ایران در گواور گیلانغرب

اتصال بانک ملی ایران به سامانه تسویه الکترونیکی بانکی بورس کالا

9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به فعالان فناوری اطلاعات و استارتاپ ها تخصیص یافت

بازدید سرپرست بیمه سینا از روند بازسازی ساختمان وزرا

نشست هماهنگی معاونت فروش با شعب سراسر کشور برگزار شد

لزوم ثبات‌بخشی و تلاش مضاعف برای توسعه فعالیت‌ها

پرداخت خسارت بیش از 24 میلیارد ریالی توسط بیمه حافظ

طراحی و رونمایی از کیوسک خدمات مالی در شرکت تندرنور

کسب جایزه چهار ستاره تعالی سازمانی توسط بیمه دی

بیمه سرمد، مجوز افزایش سرمایه گرفت

سرمایه بیمه پارسیان افزایش یافت

کارنامه موفق شرکت‌های بیمه‌ای در پوشش ریسک‌های صنعت پتروشیمی

بازدید میدانی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از حسن اجرای طرح تسهیلات بدون ضامن

حضور موثر بانک کارآفرین در نمایشگاه پتروشیمی کیش

حضور فعال بانک تجارت در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

گردهمایی روسای برتر شعب بانک ایران زمین

توسعه فعالیت های بانک ملی ایران در حوزه فناوری های مالی

نرخ کارمزد خدمات بانکی منطقی نیست

بازدید مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از بانک کارآفرین

نمایش دستاوردها و توانمندی های بانک پارسیان در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

بازدید مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از غرفه بانک پارسیان

بانک رفاه کارگران حائز رتبه دوم کشوری در پرداخت تسهیلات بدون ضامن