معاون وزیر نفت در امور گاز:

توسعه سازمانی و افزایش بهره وری از مسیر ICT محقق می شود انرژی

توسعه سازمانی و افزایش بهره وری از مسیر ICT محقق می شود

  بزرگنمایی:

اگر شرکت یا سازمانی می‌خواهد توسعه پیدا کند، باید روی موضوع افزایش بهره‌وری کار کند و امروز، افزایش بهره‌وری محقق نمی‌شود، مگر اینکه از مسیر ICT عبور کند.
شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی
به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسمی که به مناسبت روز جهانی ارتباطات با حضور کارکنان مدیریت فناوری و اطلاعات برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: موضوع ارتباطات در صنعت گاز کشور امروز بیشتر از گذشته اهمیت دارد، به دلیل اینکه بستر همه اتفاقات آینده، موضوع ICT است؛ به این معنی که ما بایستی در این موضوع مهم به روز باشیم، اگر این کار را نکنیم عقب مانده خواهیم شد.

وی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه توسعه کشورها و شرکت‌ها در آینده، در گرو بهره‌وری است، گفت: برای افزایش بهره‌وری، باید در موضوع ارتباطی و ICT تحول ایجاد کنیم، در غیر این صورت، سخت بتوانیم به بهره‌وری مورد نظر که در نهایت بر اقتصاد کشور نیز مؤثر خواهد بود، دست یابیم.
تربتی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ باید تصدی‌گری را در حوزه ICT رها و آن را به شرکت‌ها و سازمان‌های بهره‌بردار واگذار کرده و به سمت سیاست‌گذاری پیش رویم، ضمن آن که شرکت‌های تابعه هم باید بدانند نقش سیاست‌گذاری با ستاد، ولی اجرا با خودشان است، هرچند باید در چارچوب ستاد حرکت کنند؛ چرا که اگر پراکنده و بدون برنامه عمل کنیم، به نتیجه پیش‌بینی شده، نخواهیم رسید.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه خوشبختانه بستر خوبی در حوزه  ICT در سطح کشور فراهم شده، بیان کرد: در بحث این که دیتا را تولید و آن را منتقل کنیم، کارهای زیادی شده، اما در بحث اینکه دیتاها را آنالیز و از آن استفاده کنیم، هنوز کاری نکرده‌ایم.

به گفته تربتی، امروز بحث اصلی و محور اصلی ICT، این است که ما از جامعه اطلاعاتی و دیتاهای فراوانی که در جامعه وجود دارد، بهره‌برداری و استفاده لازم را ببریم و این نکته‌ای است که نباید از آن غافل شد؛ امروز ما از باب این که بتوانیم وارد چنین فضایی شویم، در نقطه عطف قابل توجهی هستیم. 
معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه امروز کارهای زیر بنایی خوبی در حوزه ICT شرکت ملی گاز ایران انجام گرفته است، افزود: تقریبا 95 درصد جمعیت کشور از گاز استفاده می‌کنند، بنابراین در برنامه تحول آتی ICT، نباید از مشتریان و ذی‌نفعان‌مان غافل بمانیم؛ هرگونه خدمات و نرم‌افزارهایی که منجر به آسان شدن کارها می‌شود را، باید در اختیار مشترکان قرار داد تا بتوانیم خدمات دهنده برتری باشیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود، به موضوع ویروس کووید 19 در جهان اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شد که انجام کارها در بستر ICT بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بنابراین اگر گاز زیرساخت‌های لازم را در این حوزه نداشته باشد، قطعاً متضرر خواهد شد، در کشور ما نیز، این رخداد تلنگری بود که بتوانیم نقاط ضعف خود را در این حوزه شناسایی و رفع کنیم و من از این بابت بسیار خوشحالم.

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشانی جدید پایگاه خبری «خریدار آنلاین»

بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان بیمه تجارت‌نو گارانتی مطمئن برای ساختمان

افزایش ساعت کاری شعبه‌های بانک دی در روزهای پایانی سال 1400

افزایش سقف دوره بازپرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری پست بانک ایران به 60 ماه

نمایندگان روابط عمومی بانک در استان‌ها تحول آفرین خواهند شد

پرداخت 419 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج بانک کارآفرین

مطالبات بیشتر از سقف شعبه پیگیری می شود

توسعه و بهبود کیفیت خدمات نوین

ویژگی شاخص بانک سینا خوش نامی و مشتری مداری است

گهرزمین نمونه موفق در زمینه مسوولیت های اجتماعی

سرمایه چادرملو بیش از 2 برابر شد

فولاد خراسان میزبان بازرگانان تاجیکستان و آسیای میانه

در زمینه اکتشافات معدنی بسیار عقب مانده ایم

همکاری ایرانسل و شرکت فولاد کاوه در اجرای پروژۀ تحول دیجیتال

نخستین جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

طراحی و رونمایی از کیوسک خدمات مالی در شرکت تندرنور

آغاز ساخت چهل و یکمین مدرسه بانک اقتصاد نوین

با استمرار ارائه انواع خدمات نوآورانه؛ پرداخت 170 هزار انواع وام در 670 روز

حضورتیم تکواندو بانوان بیمه تجارت‌نو در جام باشگاه‌های آسیا

بیمه سرمد در طرح پتروصاد، خدمات متمایزی برای پوشش ریسک پتروشیمی‌ها ارائه می‌کند

کارنامه درخشان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات بدون ضامن

حضور محسن رضایی در غرفه بانک کارآفرین

با همت بانک پاسارگاد، پلدختر صاحب یک مدرسه جدید شد

پرداخت 46٠ فقره تسهیلات خُرد آسان در بانک دی

لزوم توجه و حمایت از هلدینگ‌های بزرگ

ضرورت جدیت بیشتر برای جذب منابع و پیگیری وصول مطالبات

کسب مدال ملی جشنواره مردم‌داری ایران توسط رئیس اداره‌کل روابط‌عمومی بانک سپه

آغاز فعالیت بانک سپه با برنامه تحول راهبردی از سال 1401

افتتاح مدرسه 9 کلاسه شهدای بانک ملی ایران در گواور گیلانغرب

اتصال بانک ملی ایران به سامانه تسویه الکترونیکی بانکی بورس کالا

9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به فعالان فناوری اطلاعات و استارتاپ ها تخصیص یافت

بازدید سرپرست بیمه سینا از روند بازسازی ساختمان وزرا

نشست هماهنگی معاونت فروش با شعب سراسر کشور برگزار شد

لزوم ثبات‌بخشی و تلاش مضاعف برای توسعه فعالیت‌ها

پرداخت خسارت بیش از 24 میلیارد ریالی توسط بیمه حافظ

طراحی و رونمایی از کیوسک خدمات مالی در شرکت تندرنور

کسب جایزه چهار ستاره تعالی سازمانی توسط بیمه دی

بیمه سرمد، مجوز افزایش سرمایه گرفت

سرمایه بیمه پارسیان افزایش یافت

کارنامه موفق شرکت‌های بیمه‌ای در پوشش ریسک‌های صنعت پتروشیمی

بازدید میدانی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از حسن اجرای طرح تسهیلات بدون ضامن

حضور موثر بانک کارآفرین در نمایشگاه پتروشیمی کیش

حضور فعال بانک تجارت در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

گردهمایی روسای برتر شعب بانک ایران زمین

توسعه فعالیت های بانک ملی ایران در حوزه فناوری های مالی

نرخ کارمزد خدمات بانکی منطقی نیست

بازدید مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از بانک کارآفرین

نمایش دستاوردها و توانمندی های بانک پارسیان در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

بازدید مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از غرفه بانک پارسیان

بانک رفاه کارگران حائز رتبه دوم کشوری در پرداخت تسهیلات بدون ضامن