آخرین مطالب

حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن:

اولویت ارائه تسهیلات درنظر داشتن اهلیت و صلاحیت مشتریان است بانک و بیمه

اولویت ارائه تسهیلات درنظر داشتن اهلیت و صلاحیت مشتریان است

  بزرگنمایی:

دکتر مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد : مهمترین اصل در بررسی طرح های تسهیلاتی شناسایی اهلیت و صلاحیت متقاضیان بوده و لازم است پیش از بررسی گزارش توجیهی طرح ها توان مالی، سطح دانش، تجربه و صداقت متقاضی در ارائه مدارک و همچنین دسترسی به شبکه تأمین و توزیع ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش خریدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک امروز یکشنبه 20 مردادماه که در کارگاه بررسی مدیریت ریسک اعتباری که در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، سخن می گفت ضمن تبریک عید سعید قربان برتمام همکاران اظهار داشت: با رعایت الزمات حاکمیت شرکتی و تشکیل کمیته های ذیربط می توان در دستیابی به اهداف بانک بیش از پیش توفیق داشته باشیم. 
دکترمهری ضمن آسیب شناسی فعالیتهای مرتبط با مدیریت ریسک ، بیان داشت دقت نظر در پذیرش و ارزیابی طرح ها سبب بازگشت سرمایه بانک پس از اخذ تسهیلات می شود . 
وی افزود: اگر در ابتدا توان مالی و اهلیت و صلاحیت مشتری به درستی سنجیده شود ، از افزایش حجم مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانک تا حد زیادی کاسته می شود . 
مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: به منظور انتقال دانش کارشناسی و تجارب در خصوص نحوه وصول مطالبات باید به آموزش کارکنان توجه ویژه ای داشته باشیم . 
دکتر مهری همچنین استاندارد سازی امور، وحدت رویه و عدم برخورد سلیقه ای را لازمه عملکرد مؤثر مدیران شعب برشمرد و افزود: لازم است با آموزش و توانمندسازی کارشناسان مستقر در شعب آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره های تخصصی به مشتریان ارتقاء دهیم و کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم. 
در ادامه حسین مهری در جمع مدیران و سرپرستان شعب تصریح کرد: می بایست با کمک یکدیگر و رعایت اصول سلامت، صداقت و سرعت همراه با دقت هرچه سریعتر مشکلات موجود را رفع کنیم و دربحث کنترل داخلی نیز بیش از پیش جدی باشیم .
وی در پایان به استقرار بانکداری باز و بانکداری شرکتی تأکید نمود و از مدیران شعب خواست با همفکری و همدلی تمام تلاش خود را در جهت کمک به صنعتگران و معدنکاران در این شرایط حساس اقتصادی به کار گیرند . 
حسین عسکری عضو هیات مدیره بانک نیز بیان داشت: طی سالهای گذشته سیر صعودی مطالبات معوق چالش جدیدی در بانکها ایجاد کرده است به گونه ای که امروزه سلامت بانکهای کشور در معرض خطر قرار گرفته است .
وی یادآور شد: امروزه اختصاص زمان کافی برای برگزاری جلسات و مذاکره مستقیم با مشتری جهت شناخت کافی از آنها ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد و جهت نیل به این هدف کارشناسان شعب در این زمینه می توانند با استفاده از تجارب خود گزارشهای مناسبی برای تصمیم گیرندگان در ارکان اعتباری بانک ارائه نمایند.
عسکری اظهار داشت : ما باید ابتدای امر درخصوص کاهش وصول مطالبات معوق به جای توسل به مراجع قضایی به عارضه یابی بپردازیم و اصل اساسی پیگیری درون سیستمی را در دستور کار قراردهیم و بهترین راه جهت دستیابی به این موضوع تعامل با مشتریان می باشد. 
وی همچنین درخصوص پرداخت تسهیلات اشاره کرد در گام اول اعتبارسنجی مناسب انجام شود و با درنظرداشتن اهلیت و صلاحیت مشتری را شناسایی کنیم و نظارت کافی در زمان اعطای تسهیلات را مدنظر قراردهیم .
گرجی مدیر ریسک و دبیر برگزاری کارگاه نیز در ادامه به بررسی و تشریح اهداف برگزاری این کارگاه پرداخت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

حضور بیمه سرمد در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی بیرجند

فعالسازی رمز پویا از طریق درگاه های بانک سپه فراهم شد

مأموریت مهم چقازردی برای قائم‌مقام جدید بانک سپه

اطلاعیه بانک مرکزی در خصوص تراکنش های سامانه های بین بانکی

نظام بانکی حمایت از شرکت های دانش بنیان را دراولویت قرار داده است

مدیرعامل صنعت و معدن به استان کرمان سفر می‌کند

رعایت سیاست های ابلاغی نهادهای بالادستی الزامی است

سود سهام شرکت «سیمان‌خزر» در شعب بانک صادرات ایران پرداخت می‌شود

سهم 62 درصدی بخش تولید در تامین درآمدهای مالیاتی کشور

سومین جشنواره فرشتگان بانک رفاه برگزار شد

رشد 287 درصدی EPS وپاسار

برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی داوری سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد

اولویت های استراتژیک توسعه صنعتی کشور تعیین شده است

نقش کلیدی بانکها در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در جامعه

بانک پاسارگاد برای دانش آموزان، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح می کند

جوابیه بانک کشاورزی به نود اقتصادی

خدمات دهی به مشتریان بانک سینا متحول می شود

مقابله با فیشینگ، با اپلیکیشن رمزینه

نکات کلیدی در فعال‌سازی رمز دوم پویا

٢٠٠ میلیون ریال جایزه برای دعوت به استفاده از اپلیکیشن «صاپ»

«اپلیکیشن 60»، تضمین امنیت روزانه 10 میلیون تراکنش اینترنتی مشتریان بانک ملی ایران

تدوین رویه‌های شفاف موجب اعتلای کیفیت خدمات بانکی می‌شود

همایش دی در مسیر تعالی برگزار شد

مسئولین برای حفظ تولید و ارتقاء آن با راهبردهای اثربخش از خام فروشی جلوگیری کنند

فعالیت معدنی ها و فولادی ها در کنار یکدیگر مقدس است

ایجاد تابلوی قیمت خرده‌فروشی محصولات فولادی

کسب رکورد تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سبا

رشد 38 درصدی تولید در واحد آماده‌سازی تختال

حمایت قاطعانه دستگاه قضا از صنعت کشور

معاون وزیر صمت: نورد گرم 2 فولاد مبارکه باید اجرا شود

حمایت مجمع نمایندگان استان اصفهان از احداث نورد گرم 2 فولاد مبارکه

بالاترین جذب سپرده های بلند مدت و قرض الحسنه در نظام بانکی کشور

طرح ربیع رفاه تمدید شد

اطلاعیه شماره 4 روابط عمومی بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا»

ارتقاء امنیت مشتریان با پیوستن آنها به پویش"از پویا جویا شوید!"

تقدیر رییس جمهور از اقدامات اثر بخش بانک سپه در پروژه ملی ادغام

نشان روابط عمومی برتر، بر سینه بیمه سرمد

رایزنی رحمانی در نیمه دوم آذرماه با 4 کشور

افزایش شاخص های عمومی و اختصاصی بانک کشاورزی در ارزیابی وزارت امور اقتصادی و دارایی

آثار راه‌یافته به مرحله نهایی داوری سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک‌پاسارگاد مشخص شد

مشتریان برای دریافت رمز پویا فریب سایت‌های جعلی را نخورند

اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی کارکنان بانک صادرات ایران در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد

زندگی عادی با وجود تحریم‌ها

در زمینه وصول مطالبات شرایط مشتریان باید در نظر گرفته شود

اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه هشتمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی به بانک توسعه تعاون

تامین مالی تعهدی بنگاه های اقتصادی، ضروری است

سود سهام شرکت «خط دریا بندر» در شعب بانک صادرات ایران پرداخت می‌شود

انتصاب مدیرکل حوزه مدیریت عامل و روابط عمومی بانک سینا

بانک سینا باید در خدمت گروه بنیاد جهت کمک به محرومین باشد

راه اندازی سامانه مدیریت تراکنش های پذیرندگی (شاپرک) در بانک قرض الحسنه مهر ایران